Tiber hari nie aku tergerak hati nak jenguk blog nie.. Wah.. Last entry 2017.. Giler kentang.. Tapi kan.. Masih ada juga pelawat.. Maybe disebabkan contain dalam blog nie deme cari kat google engine.. Rasa nyer lepas nie aku nak aktif semula dalam blog nie.. Almaklumlah.. Dalam nie boleh membawang.. Hahaha.. Tiada siapa yang kenal siapa aku sebenarnya..
Cuma hari nie agak stress.. Orang lain wat master.. Aku sekali terjebak dalam thesis dia.. Ingatkan setakat proofreader jerk.. End up kena tolong betulkan semua..
Manusia.. Selalu ambil kesempatan atas orang lain..
Ok laa.. Prepare nak balik dan hadap jammed yang maha sesak.. Hahaha.. Maaf.. Tergunakan perkataan "MAHA"..
Cau sin chi..
Daaaa...
Showing posts with label Sentaps. Show all posts
Showing posts with label Sentaps. Show all posts
6 August 2018
8 May 2014
Luahan perasaan.. Mengong..
Salam khamis...
Saja nak luahkan perasaan.. Kemungkinan ada yang boleh beri nasihat kat aku.. hehe.. ( pasal present dan birthday yang lepas akan aku update selepas entry ini.. )
Alkisahnya macam nie.. Jabatan aku yang berpusat di Putrajaya.. Ada beberapa staf/ pegawai nie adalah anak kepada 'Top Management' @ 'Anak2 Jus' ( Terma nie merujuk kepada anak2 Jusa A,B & C a.k.a Jawatan Utama Sektor Awam ) yang sama level/ gred dengan kami..
Ada minah nie.. Anak Jus.. Telefon dan argue sana-sini.. Bila dah explain dengan panjang lebar disertakan 'black & white'.. Masih lagi cuba mempertikaikan kesahihan perkara tue.. Diakhir perbualan.. minah itu melontarkan bait ayat 'I'll ask my father about this' (merujuk kepada bapak dia yang merupakan pegawai atasan kepada pengarah aku..) .. Terkulat2 aku mendengar di hujung talian telefon.. Aiyookk.. Ini macam pun ada kerr?? Aku muhasabah diri seketika.. Dimana silap nyerr penerangan yang aku berikan?? Tapi.. Ada aku kesah?? Haha.. Ini lerr susah nyerr bila anak dan bapa/ mak satu Jabatan yang sama.. Apatah lagi jika mak/bapa berkenaan memegang jawatan tinggi sedikit yang boleh melayakkan kita dibawah nie dilenyek seperti kentang putar..
Saja nak luahkan perasaan.. Kemungkinan ada yang boleh beri nasihat kat aku.. hehe.. ( pasal present dan birthday yang lepas akan aku update selepas entry ini.. )
Alkisahnya macam nie.. Jabatan aku yang berpusat di Putrajaya.. Ada beberapa staf/ pegawai nie adalah anak kepada 'Top Management' @ 'Anak2 Jus' ( Terma nie merujuk kepada anak2 Jusa A,B & C a.k.a Jawatan Utama Sektor Awam ) yang sama level/ gred dengan kami..
Ada minah nie.. Anak Jus.. Telefon dan argue sana-sini.. Bila dah explain dengan panjang lebar disertakan 'black & white'.. Masih lagi cuba mempertikaikan kesahihan perkara tue.. Diakhir perbualan.. minah itu melontarkan bait ayat 'I'll ask my father about this' (merujuk kepada bapak dia yang merupakan pegawai atasan kepada pengarah aku..) .. Terkulat2 aku mendengar di hujung talian telefon.. Aiyookk.. Ini macam pun ada kerr?? Aku muhasabah diri seketika.. Dimana silap nyerr penerangan yang aku berikan?? Tapi.. Ada aku kesah?? Haha.. Ini lerr susah nyerr bila anak dan bapa/ mak satu Jabatan yang sama.. Apatah lagi jika mak/bapa berkenaan memegang jawatan tinggi sedikit yang boleh melayakkan kita dibawah nie dilenyek seperti kentang putar..
27 March 2012
Ntah apa apa tah..
Hurmm.. Actually ari nie dalam mood sedih.. Yerr lerr.. Sedih untuk pelbagai perkara.. Antara nyerr, sedih ngan organisasi office yang bercelaru sedikit.. Yerr lerr.. Selalu sangat xde kat office.. Bila balik dan duduk lama sikit.. Baru realize.. Office boy kitaorang dah tak ambil surat dari tray kitaorang utk hantar ke pejabat pos.. Bukan setakat tue.. Office boy dah boleh duduk kat kaunter depan tue sambil layan FB.. Ewahhh.. Cantik tull perangai.. Bila tanya kat officemate.. Diorang kata big boss yang suruh..Huhuhu.. Nak ngadu kat siapa lerr kan.. Nak tak nak.. Segala envelope dan box2 tadi hantar sendiri kat pejabat pos.. Huhuhu.. Sengal.. Cacat tull office boy nie.. Huhuhu..
Awal pagi tadi aku banyak baca dan artikel tentang 'Syukur'.. Hurmm.. Banyak jugak lerr yang menyedarkan aku.. Adakalanya aku beranggapan aku lah yang paling susah sebab sentiasa didampingi dengan masalah yang tak pernah surut.. Sentiasa datang selepas satu masalah selesai.. Dalam artikel tue menyatakan bahawa segala permasalahan dan dugaan nie untuk mensucikan segala dosa dan mengingatkan lagi kita kepada NYA.. Alhamdulillah.. Aku bersyukur.. Walau macam mana susah sekali pun.. Aku still dapat survive sehingga hari nie.. Dan aku amat berterima kasih kepada NYA kerana memberikan aku sahabat dan teman untuk aku terus tabah dan menempuh hari yang mendatang..
Aku amat berharap dan terus berharap agar semua masalah ini dapat aku selesaikan dengan segera dan berdoa agar segala-galanya dipermudahkan oleh Allah..
Awal pagi tadi aku banyak baca dan artikel tentang 'Syukur'.. Hurmm.. Banyak jugak lerr yang menyedarkan aku.. Adakalanya aku beranggapan aku lah yang paling susah sebab sentiasa didampingi dengan masalah yang tak pernah surut.. Sentiasa datang selepas satu masalah selesai.. Dalam artikel tue menyatakan bahawa segala permasalahan dan dugaan nie untuk mensucikan segala dosa dan mengingatkan lagi kita kepada NYA.. Alhamdulillah.. Aku bersyukur.. Walau macam mana susah sekali pun.. Aku still dapat survive sehingga hari nie.. Dan aku amat berterima kasih kepada NYA kerana memberikan aku sahabat dan teman untuk aku terus tabah dan menempuh hari yang mendatang..
Aku amat berharap dan terus berharap agar semua masalah ini dapat aku selesaikan dengan segera dan berdoa agar segala-galanya dipermudahkan oleh Allah..
22 February 2012
Sakit...
Hurmmm.. Lately nie sll sangat sakit.. demam.. batuk.. dsb.. eh.. kira semua tue sakit lerr kan.. Masuk minggu nie dah genap aku bercuti sakit selama 4 minggu.. Kengkawan kat office dah tertanya2.. Senior Officer dah banyak yang bersuara bertanyakan khabar dan perkembangan.. Ada yang send email.. sms.. dan x kurang jugak yang call personally utk dapatkan info yang benar.. bukan auta tau!! hikss..
Pagi tadi ambil darah untuk tiroid.. pastue pi derms.. then pi ent.. dan hasil nyerr.. 3 bag plastik yang penuh dengan ubat-ubatan.. hahaha.. shopping ubat jap kat Hospital Queen Elizabeth.. Huhuhu..
Apa2 pun.. terima kasih pada doktor.. nurse..sister.. matron dsb kerana memberikan perkhidmatan yang cemerlang dan terbilang pada saya.. Walaupun pada awal pagi dapat berita ada seorang keluarga pesakit call hospital dari jam 8 pagi till 11 pagi xde operator yang layan.. pelik gak.. ntah2 mamat/minah tue call hari sabtu or ahad kottt.. Dunia oh dunia.. hiksss... =)
Pagi tadi ambil darah untuk tiroid.. pastue pi derms.. then pi ent.. dan hasil nyerr.. 3 bag plastik yang penuh dengan ubat-ubatan.. hahaha.. shopping ubat jap kat Hospital Queen Elizabeth.. Huhuhu..
Apa2 pun.. terima kasih pada doktor.. nurse..sister.. matron dsb kerana memberikan perkhidmatan yang cemerlang dan terbilang pada saya.. Walaupun pada awal pagi dapat berita ada seorang keluarga pesakit call hospital dari jam 8 pagi till 11 pagi xde operator yang layan.. pelik gak.. ntah2 mamat/minah tue call hari sabtu or ahad kottt.. Dunia oh dunia.. hiksss... =)
11 February 2012
GPS rosak... Aku sesat!!!!
10hb Februari 2012 merupakan hari yang sangat malang pada aku.. yerr lerr.. aku berada kat KL untuk tujuan rasmi dan peribadi.. Pada mula nyerr aku tak dimaklumkan pun yang set GPS kepunyaanku sebelum nie dah rosak.. Dengan bangga nyerr aku hantar orang ke tempat meeting dan aku pun menuju ke pejabat kat Putrajaya.. Sekali nyerr aku terkejut.. Jalan yang aku lalui dari Cyberjaya tue dah menuju ke Dengkil.. walhal GPS nyerr direction toll lerr..
Adjust sana sini.. tup2 tgk current location.. eh.. location nyerr x accurate.. GPS aku ROSAK.. huhuhu.. berhenti jap kat tepi jalan.. masa nie mmg cuak tahap gaban.. Try lerr call kengkawan yang aku kira boleh tolong.. huhuhu.. hampa.. semua tgh busy.. yerr lerr.. diorang keja.. jumaat lak kan.. huhuhu.. ikhtiar punya ikhtiar.. teringat kat handphone HTC aku... godek2 lerr kat dalam tue.. alhamdulillah.. ada GPS nyerr software.. download latest map.. kemudian aku test lerr kebolehan GPS tue.. alhamdulillah.. cubaan pertama untuk mencari tempat makan dah berjaya.. Dapat lerr makan Dim Sum..
Kemudian dengan bantuan GPS aku mencari petrol station.. Mujur jumpa kat jalan teknorat 2.. Huhuhu.. Insiden nie dah banyak mengajar aku agar jangan bergantung harap sangat dengan GPS dan driver.. Kena hafal jalan dan kena berani.. Kalau sesat kali nie.. Insyaallah akan datang xkan sesat dah.. Huhuhu...
6 February 2012
Selalu sangat..
Hurrmm.. Tetibe moody balik.. Selalu sangat jadi macam nie.. Apa boleh buat.. Terima lerr seada nyerr.. Redha untuk apa yang ada di depan sana.. ' Ya allah.. Kuatkan semangatku.. Jauhkan lerr perasaan marah untuk hinggap di hatiku.. Semaikan lerr hatiku dengan benih-benih kasih sayang.. '
Subscribe to:
Posts (Atom)
Disclaimer
Whilst every care is taken in the preparation of the information contained in this web portal and blog, no warranty, express or implied is given by the Author or Writer as to the completeness and accuracy of the information given and the Author or Writer are not responsible for any errors or omissions which may occur. In no circumstance will the Author or Writer be liable or responsible for any damages whatsoever, including without limitation, special, indirect, or consequential arising out of or related to the use or reliance of the information contained in it, whether by action in contract or tort or otherwise howsoever.